zaterdag 8 mei 2010

Tokyo Diner

Gegroet, gezelschap! Vandaag, terwijl ik naar No Knife's Riot for Romance! luister zal ik het hebben over Tokyo Diner.



Dit is een van mijn meest favoriete restaurants in Londen. Het bevind zich -nogal ironisch- in Chinatown...het dichtstbijzijnde metrostation is Leicester Square, dus het bevind zich zoals je ziet in het centrum van de stad. Charing Cross Road ligt dicht bij het restaurant en staat vol met goede boekenwinkels waar ik later nog eens over zal schrijven.

Tokyo Diner is een klein en gezellig restaurant dat ook nog eens heel betaalbaar is. Anders dan gebruikelijk in Londen is het hier volgens Japans gebruik taboe om een fooi te geven. Wat het eten betreft: ik heb alleen nog maar de kip teriyaki/kara-age, de aubergines en de rijst gehad, maar deze waren allemaal echt uitzonderlijk. Ik heb al veel van mijn vrienden hier naartoe gebracht en ze waren allemaal heel erg tevreden over het eten (en zij hebben andere dingen besteld, zoals kip katsu curry, sushi, etc.). En ze geven je gratis groene thee! Niet slecht, toch?

Hier is een foto van hun heerlijke kip kara-age gerecht. In de achtergrond kan je (heel toepasselijk) kip teriyaki, rijst en aubergines zien:

Super. Als je niet van Japans eten houdt kan je altijd dit gerecht bestellen, maar als dit niet het geval is er een weldaad aan geweldige opties zoals sushi, sashimi, donburi, bento boxes, etc. Je kan hier een pdf van het menu downloaden.

Santi en zijn thee.
Ik hoop dat jullie nu naar dit fijne restaurant gaan en van het eten genieten! Anders ik wel.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten