dinsdag 22 juni 2010

Any Amount of Books

Lieve vrienden: na een best wel tof jaar in het buitenland ben ik weer thuis, en erg blij daarmee (hoewel ik Londen toch wel mis). Maar ik heb nog steeds een hoop dingen om hier over te schrijven, dus hier gaan we dan.

We hadden al bevestigd (of ik had dat tenminste gedaan) dat boekenwinkels de beste dingen ooit zijn, en als ze dan ook nog eens mooi zijn, dan zijn ze nog beter. In dit geval hebben we het niet over de mooiste boekenwinkel in Londen, maar hij bevindt zich in een erg fijn gebied (namelijk Charing Cross) waar je veel interessante (en vaak goedkope) boekenwinkels kan vinden...en in dit geval is het vooral omdat Any Amount of Books een tweedehands boekenwinkel is.



De inventaris van deze boekenwinkel is te vinden op hun website, maar zoals ik zag toen ik er naartoe ging hebben ze veel verschillende boeken van een gigantische hoeveelheid genres. Ik vond er zelfs een paar toneelstukken van mijn Modern Brits Theater Na '56 vak (en voor maar 2 pond!). Naast honderden tweedehands boeken hebben ze ook erg zeldzame, moeilijk te vinden boeken (hoewel ik niet denk dat iemand van jullie op zoek is naar zeldzaamheden...) (maar hee, je weet maar nooit), en, wat ik erg vreemd en grappig vond, leren boeken om je huis mee te versieren! Dus als je aan het verbouwen bent en graag voor een "Dumbledore's kantoor" gevoel wil gaan is dit de winkel voor jou. (kijk wel uit! elk boek kost tussen de 10 en 15 pond).



In het kort: het is een behoorlijk toffe plek. En, ze zijn elke dag open van 10h30 tot 21h30, iets wat ook niet vaak voorkomt voor een onafhankelijke winkel!

P.S.: Aangezien dit mijn blog is...mag ik mezelf wel promoten vind ik! Een vriendin en ik hebben onlangs een simpele website gebouwd om mijn fotografie op te zetten... Je kan hem hier zien. Hoop dat je hem leuk vind!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten