vrijdag 25 juni 2010

Hunky Dory Vintage

Op 226, Brick Lane kan men de winkel vinden die hieronder te zien is: Hunky Dory.

Het is een klein winkeltje dat tweedehands kleding verkoopt. Wanneer je binnenkomt zie je links kleding voor mannen en rechts kleding voor vrouwen. De winkel is niet erg groot (eigenlijk precies zoals je ziet op de foto) dus er is geen groot assortiment aan spullen, maar wat ze hebben is erg tof (wat niet altijd het geval is in vintage winkels) en betaalbaar. I dacht altijd dat tweedehands kleding heel goedkoop was, maar dit jaar ben ik er achter gekomen dat ik het mis had. Natuurlijk zijn veel dingen best wel goedkoop, maar de kleding die ik leuk vind (zoals ribfluweel colberts) is behoorlijk duur! Hoe dan ook, het is te begrijpen, aangezien de meeste spullen die hier verkocht worden in heel goede conditie verkeren wat ook een zeldzaamheid voor tweedehands is!

Zelf ben ik, zoals ik al gezegd had, vooral een fan van de colberts voor mannen die je aan de linkerkant kan vinden en het kleine doosje vol met vlinderdassen bij het raam.



Het personeel is ook erg aardig en de pasruimtes zijn niet te klein. Al met al is het een knusse winkel en daarbij ook een stuk aantrekkelijker dan de andere vintage winkels in deze straat (en dat zijn er nogal wat!).

In het kort: als je van tweedehands winkels en vintage kleren houdt moet je zeker Brick Lane en het omliggende gebied eens uitpluizen. Vooral Spitalfields Market (op Donderdag) is een grote aanrader, maar daar zal ik het een andere dag nog over hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten