zondag 3 oktober 2010

Blaze On

Hallo vrienden.

Deze dagen kan ik niet ophouden met luisteren naar Laura Veirs, vooral haar nummer "Where Gravity is Dead" van haar album Year of Meteors. Ik denk niet dat ze de beste zangeres ooit is, maar haar liedjes brengen een gevoel van rust over. Terug in Londen bleef ik maar luisteren naar Saltbreakers.

Ook lees ik momenteel Faulkner's The Sound and The Fury en nu begrijp ik echt niks meer. Als in, het is in vieren verdeeld en het eerste deel wordt verteld door een 33-jarige mentaal gehandicapte man, en het tweede deel (dat ik nu aan het lezen ben) word verteld als een woordenwaterval. Maar ik heb gelezen dat het verhaal beetje bij beetje onthuld zal worden. Ik hoop het in ieder geval. Ik heb onlangs "Cat's Cradle" van Kurt Vonnegut uitgelezen en heb er erg van genoten. Hij is super.

Nou, ik ben hier vooral om het over Londen te hebben, dus ik zal ophouden met van dit onderwerp af te wijken en het hebben over Blaze On, een leuk klein winkeltje dat je kan vinden in Camden Town.


Het is een kleine keten (klein omdat er twee of drie winkels van zijn voor zover ik weet) in het bezit van een familie. Nadat ze door Thailand hadden gereisd besloten ze deze zaak te beginnen die zich vooral richt op verlichting. I moet zeggen dat veel van deze lichtjes nogal kitscherig zijn (naar mijn smaak dan) met bloemen, elfjes, zo'n soort dingen. Mijn favorieten zijn de witte lantaarns en de "radiant/ambient lights" (die ik zelf heb, trouwens). En de prijzen zijn betaalbaar, dus als je je kamer wil versieren weet je waar je naartoe moet.

Hier is een foto van mijn vroegere slaapkamer in Londen, waar je de lichtjes kan zien die ik gekocht had (sommige waren blauw en groen maar dit is niet echt zichtbaar).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten