donderdag 21 oktober 2010

Spitalfields Market

Hallo vrienden. Ik heb onlangs een toffe band ontdekt die Cults heet en kan niet stoppen met luisteren naar dit nummer. Pure MAGIE.

Laten we het nou over Londen hebben. Nadat ik het er (een paar honderd weken geleden) over had zal ik vandaag eindelijk schrijven over Spitalfields Market, een geweldige markt die zich vijf minuten van Brick Lane en Liverpool Street bevindt.


Op deze foto kan je een groot deel van de markt zien. Zoals je ziet bestaat deze voornamelijk uit kraampjes die verschillende dingen verkopen afhankelijk van de dag waarop ze er staat. Er zijn ook winkels die de kraampjes omsingelen in het rode baksteengedeelte die de moeite waard zijn (er is een chocoladewinkel, een speelgoedwinkel, en nog meer) en een aanzienlijk aantal restaurants, dus je kan er makkelijk een hele dag doorbrengen. Hoe dan ook, ik kan niet veel zeggen over deze restaurants buiten dat ze er goed uitzien, en dat ik bij Wagamama gegeten heb, een keten die Aziatisch eten serveert dat erg goed is! Natuurlijk is er ook de mogelijkheid om verder Brick Lane in te gaan en lunch te eten bij een van de onafhankelijke restaurants daar.

Zoals je kan zien op de website, de kraampjes wisselen elke dag. Van maandag tot woensdag en op zaterdag zijn alleen de winkels open, op donderdag verkopen de kraampjes op de markt antiek en vintage/tweedehands spullen, op vrijdag vind je er kunst en mode en op zondag is er van alles! Donderdag en vrijdag zijn ze open van 10 tot 4 en op zondag van 9 tot 5. Ik denk dat de winkels iets later dicht gaan, maar ik zou er zelf alleen naartoe gaan voor de kraampjes!


En uiteraard is mijn favoriete dag donderdag. Ik ben dol op antiek. Er is zelfs een klein kraampje waar ze camera's, film en allerlei andere spullen die te maken hebben met fotografie verkopen:


In het kort, het is een must. Zoals je kan zien zijn er heel veel interessante dingen te zien en doen in het Liverpool Street gebied. Als je van plan bent er naartoe te gaan raad ik je aan er meer dan een dag door te brengen, vooral gezien de sluitingstijden van de meeste zaken daar.

Ter afsluiting: hier is een foto van de markt 's nachts.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten