woensdag 13 oktober 2010

Café 1001

Lieve vrienden, Yann Tiersen is geweldig. Ik luister niet zo vaak naar zijn muziek, maar nu heb ik even een hoog emotioneel moment terwijl ik naar "La valse d'Amélie" luister (de muzikale versie).

Maar laten we ons richten op Café 1001. Deze plek, direct bij Rough Trade op Dray Walk (bij Brick Lane of het Liverpool Street of Shoreditch High Street station) is een must. Om je (een beetje) te laten zien waarom, hier is een foto die, hoewel nogal wazig, laat zien hoe tof deze plek is:


In deze foto's kan je de bovenste verdieping, of beter gezegd de "mezzanine" zien, maar beneden, waar je het café binnenkomt (en waar je ook het eten en drinken kan kopen) zijn er meer tafels. Ik geloof ook dat er boven een extra ruimte is die meestal gesloten is maar die je kan huren voor feestjes en zo. Maar dat weet ik niet zeker. Zelf vind ik dit "mezzanine" gedeelte het fijnst, omdat het er erg gezellig is: er zitten meestal een hoop mensen, de belichting is er fijn, er is een klein bibliotheekje waar je boeken kan pakken om te lezen en er zijn een heleboel verschillende comfortabele bankjes en stoelen. Er is ook een klein podiumpje in de hoek van de ruimte waar soms bands live optreden, maar meestal is er een DJ.


Wat ook fijn is aan dit café is dat het eten er best goed is (ik ben dol op de chocolate chip muffins) en je kan er de hele dag van profiteren tot middernacht (wanneer het cafe dicht gaat). Dit is iets wat ik erg belangrijk vind want veel zaken gaan vroeg dicht in deze stad. De grote cafés zoals Starbucks, Eat of Pret a Manger gaan rond 8 uur dicht. I ging onlangs naar het postkantoor om enkele brieven op te sturen en deze was dicht om 6 uur. Wat ik BELACHELIJK vind. Hoe dan ook. Het eten is erg goed hier en er zijn veganistische en vegetarische opties, die ook best betaalbaar zijn. En wanneer het mooie weer terug is kunnen we buiten aan tafel gaan zitten en BAGELS eten. Bijvoorbeeld.

Ter afsluiting zijn hier twee foto's van totale vreemdelingen die ik hier neerzet in de hoop dat ze me niet aanklagen. Zoals je kan zien brengen veel mensen hun laptops mee omdat er gratis draadloos internet is. Ik zie geen reden om niet naar Café 1001 te gaan! (nee ze betalen me niet om dit te zeggen) (helaas).



Geen opmerkingen:

Een reactie posten